divendres, 7 d’agost del 2009

Pels voltants de Can Castelló

Aquesta setmana he anat dos cops pels Turons de Can Coll, que recorren el Turó de Can Castelló, a la vessant nord de Collserola, tocant Cerdanyola. Uns 3 quilòmetres de pista, amb un desnivell considerable, en algun tram.
Dimecres al matí vaig anar-hi sola, abans d'anar a treballar. Vaig agafar la ruta B09, des de la hípica de Can Calders. El camí porta a la bòbila, i d'allà cap a Can Codonyers. Després de Can Codonyers, a la dreta es troba una forta pujada, amb una cadena, que porta a Can Coll. Aquí comença la pista pels Turons de Can Coll. Fortes pujades, alguns trams més plans, entre pins blancs. Amb la ventada del 24 de gener va haver una gran destrossa, i s'està fent la feina de neteja.
A mig camí hi ha una desviació cap a Montflorit i Cerdanyola, per la B11. Si se segueix la pista B09, s'arriba a Can Coll i la carretera d'Horta a Cerdanyola. Des d'aquí es pot tornar a Sant Cugat pujant per la carretera fins a l'entrada a la pista que porta a Can Borrell, B02.
Dijous vaig sortir al capvespre, amb la Neus. Vam fer el camí a l'inrevés, des de Can Borrell fins a Can Coll. A Can Coll vam creuar la carretera i ens vam dirigir cap a Can Codina, per la A09, que porta a Cerdanyola. Com que no teníem gaire temps vam parar poc després de Can Codina, abans del darrer pendent fort, per no haver de pujar-lo després.
En lloc de tornar pel camí de Can Borrell vam agafar el B09, pels Turons de Can Coll. Des d'aquest costat les pujades eren bastant fortes --i les meves cames estaven ressentides de l'excursió del dia anterior-- però vam aconseguir arribar a Sant Cugat, amb la llum del capvespre il·luminant els camps.