dilluns, 7 de setembre del 2009

Puig Madrona

Encara que no ho sembli, aquesta torre tan psicodèlica és la del mirador del Puig Madrona, el cim que he fet aquest matí, de 341 m. El meu mòbil, no sé perquè, fa fotos amb efectes especials.

Fa un parell de setmanes al Tot Sant Cugat va sortir una ruta que es titulava "Diferents vistes de Can Monmany". Avui he decidit provar-la, per canviar de banda de muntanya. Quan he sortit, a les 8, feia fresca i el cel semblava acabat de rentar.

M'havia de dirigir cap a Valldoreix. He anat seguint la via del tren, pel camí que va fins l'Arnau Cadell. He passat per sota el pont de l'estació i he seguit l'avinguda Jacint Verdaguer, que està tallada per obres. Les bicis, si vas amb compte, poden passar-hi.

Després de recòrrer l'avinguda es gira a l'esquerra cap al Ferran i Clua. Abans d'arribar, a la dreta pel carrer Guineu, en pujada. S'ha d'arribar al número 57. Aquí comença l'explicació del Tot Sant Cugat, quan ja portava 5.40 km. Just abans del núm. 57 comença una pista, que d'entrada sembla bastant plana, però de seguida fa una pujada considerable. Segons la ruta que seguia havia de trobar uns barracons, jo no els he vist. He anat tirant amunt, parant de tant en tant a respirar i mirar la vista.

1.52 km més endavant s'arriba a una cruilla. Si es continua recta per G12, es va a la Colònia Montserrat i la Rierada. Aquest és el camí que indica el Tot Sant Cugat. A la dreta, però, surt el G01, que va cap a l'Ermita de la Salut, el Puig Madrona i el Papiol. Com que el camí es veia força pla, i semblava molt atraient (a més, feia dies que volia anar al Puig Madrona, sense atrevir-me a confessar-ho), l'he agafat.

300 m. força plans. Una vista impressionant amb Sant Llorenç al fons i tota la vall. Sembla com si estigués molt amunt, i segur que no és així. Entre els arbres, la masia de Can Monmany, amb la torre del rellotge.

100 m. més endavant. Cruilla. Dreta continua G01, cap a l'ermita de la Salut i Valldoreix.
Recta. Les Escletxes. El Papiol, Camí de passejada
Esquerra, amb una cadena. Vallpineda, camí de passejada.

800 m. més endavant. Cruilla. G01 s'acaba aquí, i enllaça amb G02, que va a Les Escletxes / El Papiol cap a l'esquerra i a l'ermita de la Salut cap a la dreta. Segueixo per aquí.

350 m. més endavant. Cruilla. Esquerra, G07, cap a Ca n'Esteve de la Font. El Papiol. Recta, continua el G02, cap a l'ermita, el Puig Madrona i Valldoreix.

220 m. més endavant (8.70 km des de Sant Cugat). Ermita de la Salut. A l'ermita hi ha una zona de picnic, amb taules. La vista és magnífica. Hi ha un rètol que indica el Puig Madrona, però és un camí per fer a peu, de fet, ni tant sols es veu, només hi ha les marques grogues i blanques.

Segueixo endavant 480 m., pel mateix camí que m'ha portat fins a l'ermita. En aquest punt, a l'esquerra comença una pista, en pujada, tancada amb una cadena. És el G11, que no diu a on va. Si continuo recta, per G02, vaig cap a Valldoreix. Cap a la dreta també indica Valldoreix, però és un sender, no es pot anar en bicicleta.

Com que el G11 puja cap a on suposo que està el Puig Madrona decideixo agafar-lo, a veure què tal. L'inci és molt fort, però després la pista es força plana.

400 m. més enllà, pujada forta a l'esquerra, amb indicació del Mirador de Puig Madrona. Si es continua la pista endavant, va cap al Paratge de la Pedrereta / Can Domènech / Can Barba. No tinc ni idea d'on són, aquests llocs, així que ja sé que el G11 no l'he d'agafar més que per arribar al Puig Madrona.

Començo la pujada. Són 850 m. fins a dalt de tot. Uns trams de pujada terrible, almenys per a mi. Intento fer-los tots amb la bici, però en un parell d'ocasions he de pujar a peu. Em fa il·lusió arribar a dalt de tot muntada, però al final em rellisca la roda i sóc incapaç de continuar. Un altre cop serà. Arribo a dalt.

No diu enlloc que és el Puig Madrona, em feia il·lusió trobar un rètol i fer-li una foto. La faig al de la torre de vigilància. M'entretinc parlant una estona amb la guàrdia forestal, que arriba al mateix temps que jo --en cotxe--. Parlem dels incendis i dels ciclistes que arriben allà dalt. Mentre parlem, n'arriba un --muntat en la bici--. Para un moment, comenta que és una pujada molt forta, que no l'havia fet mai, i sense parar-se ni un moment a contemplar el paisatge, torna a marxar. Jo m'he estat una bona estona voltant per allà, mirant les muntanyes, intentant endevinar quins eren els pobles i ciutats que s'hi veien. Havia d'amortitzar l'esforç.

Com que es feia tard he tornat cap a baix. La pujada ha estat dura, però la baixada feia por. Una altra com aquesta, i hauré de tornar a canviar les pastilles dels frens. Agafo el G02 cap a Valldoreix, que abans havia deixat per pujar per G11. Baixant, baixant --també aquesta baixada és forta-- arribo a Valldoreix, a l'Av. Can Monmany. Allà hi ha un rètol, mig tapat per les plantes, que diu "Pista forestal Serres d'en Rabassa i de Can Julià. Ermita de la Salut. Colònia Montserrat. El Papiol".

Segueixo baixant per l'Av. Can Monmany fins a Plaça Joan Gassó. Aquí torno a agafar el carrer Guineu, des de dalt de tot, i desfaig el camí que havia fet per arribar-hi.

Total. 18.50 km. 1.40 de bicicleta, 2.40 reals.